Regeneracja wtrysków – czy się opłaca? Na czym polega?

Wtryskiwacz to niepozorny, lecz zarazem jeden z niezbędnych elementów, który umożliwia prawidłowe działanie naszego pojazdu. Czasami jednak dochodzi do jego awarii. Możemy wtedy wybrać dwie drogi: kupić nowy wtryskiwacz lub pokusić się o regenerację uszkodzonego. Czy ta druga opcja jest opłacalna? Na czym polega? Wyjaśnia to pokrótce niniejszy artykuł.

Czym jest wtryskiwacz i do czego służy?

Wtryskiwacz to niewielki element auta, bez którego samochód w ogóle by nie ruszył z miejsca. Zadaniem tego podzespołu jest dostarczenie odpowiedniej dawki paliwa do komór spalania. W trakcie podawania dostarczana substancja przyjmuje postać mgiełki. Wtłaczana jest ona z siłą około 2000 barów. Wtryskiwacz dostaje sygnał od komputera sterującego o tym, kiedy ma wtłoczyć kolejną dawkę paliwa.

Niestety jednak czasami może się zdarzyć, że wtryskiwacz ulegnie z różnych względów uszkodzeniu. Dzieje się tak zazwyczaj w sytuacji, gdy dostarczamy mu słabej jakości paliwo. Drugą przyczyną jest również zbyt rzadka wymiana oleju napędowego oraz odpowiednich filtrów. Czy uszkodzony wtrysk warto poddać regeneracji?

Regeneracja wtrysków – na czym polega?

Regeneracja wtryskiwacza polega przede wszystkim na jego dokładnym oczyszczeniu i wymianie niesprawnych elementów urządzenia. Na początek należy zdemontować uszkodzony wtryskiwacz na pojedyncze elementy, a następnie dokładnie je wyczyścić. W trakcie czyszczenia wykorzystywane są specjalne urządzenia (np. myjka ultradźwiękowa) oraz odpowiednie preparaty. W kolejnym kroku wymianie ulegają uszczelki, które znajdują się wewnątrz wtrysku, a także uszkodzone bądź wyeksploatowane części wtryskiwacza. Ostatnim etapem regeneracji wtrysków są testy, które mają na celu sprawdzenie, czy urządzenie jest w pełni sprawne. Usługa tego typu trwa zazwyczaj około dwóch dni.

Co daje nam regeneracja wtrysków?

Często możemy zastanawiać się, co takiego daje regeneracja wtrysku? Na pewno jest ona atrakcyjniejsza cenowo niż zakup nowego elementu. Zazwyczaj cena nowego wtryskiwacza to koszt rzędu 1000-1500 zł. Za jego naprawę zapłacimy około 500 zł. Widzimy więc jasno i wyraźnie, że regeneracja jest bardzo opłacalnym przedsięwzięciem. Co więcej, po jej dokonaniu wtryskiwacz zyskuje całkowitą funkcjonalność, co sprawia, że możemy z niego korzystać przez bardzo długi czas. Zazwyczaj okres eksploatacji takiego urządzenia wynosi ok. 250 tys. km.

Przeczytaj również:  Bariery olsztyńskie – czym są i dlaczego warto je montować?

Chcąc jednak uniknąć kosztów związanych z wymianą, bądź regeneracją wtrysku, pamiętajmy o tym, że najlepiej zrobimy, jeżeli będziemy należycie dbać o nasz pojazd i regularnie dokonywać przeglądów jego stanu technicznego.

Regeneracja wtrysków – podsumowanie

Wtrysk jest niezwykle istotnym elementem samochodu, który decyduje o jego działaniu. Niekiedy z powodu niewłaściwej jego eksploatacji może dojść do jego uszkodzenia. Regeneracja wtrysku jest o wiele tańsza niż zakup nowej części. Polega ona na oczyszczeniu wtrysku, wymianie uszkodzonych fragmentów urządzenia oraz sprawdzeniu jego funkcjonalności.

About Author

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous Post

Ubezpieczenie opon na zimę. Czy warto w nie inwestować?

Next Post

Motocykle Benelli – przegląd najciekawszych modeli!

Related Posts

Jak zoptymalizować pracę pompy hydraulicznej w Ursusie C-360?

Pompa hydrauliczna jest niezwykle istotnym elementem w traktorze Ursus C-360, odpowiadającym za napędzanie różnych mechanizmów. Jej sprawność i wydajność mają bezpośredni wpływ na efektywność pracy maszyny. Dlatego warto zastanowić się, jak zoptymalizować działanie tej pompy. W tym artykule przedstawimy trzy istotne czynniki, które należy wziąć pod uwagę, aby pompa hydrauliczna Ursus C-360 działała jak najlepiej.
Krzysztof
Czytaj Dalej